Pas ‘THE A-TEAM’ toe op je website!

Ben je een snelle of langzame beslisser? Besluit je op basis van feiten of emotie? Dit zijn de hoofdvragen uit de ‘Myers-Briggs Type Indicator’ (MBTI), een psychologische vragenlijst over de voorkeuren van mensen. De MBTI-types kun je vergelijken met de vier karakters uit de tv-serie ‘The A-team’.

Competitief: B.A. Baracus Spierbundel B.A. gaat snel en direct op zijn doel af. Hij vertegenwoordigt mensen die graag feiten zien, geen onnodige informatie.

Humanistisch: Face. De goedgeklede Face zoekt op je website vooral naar achtergronden. Het zijn mensen die weldoordacht hun keuzes maken. Ervaringen zijn belangrijk: je raakt ze met emotie.

Methodisch: Hannibal. Het brein van ‘The A-team’ vraagt op je website veel informatie. Na lang overwegen neemt hij zijn besluit, maar dat staat dan ook vast.

Spontaan: Murdock Murdock is de spontane bezoeker die snel een product bestelt. Service is belangrijk. Deze mensen zijn goede ambassadeurs, maar je kunt ze moeilijk aan je binden.

Praktisch: Iedere bezoeker van je website is onder te verdelen in een van bovenstaande types. Bekijk je website nog eens met het ‘A-team’ in je achterhoofd. Wat denk je? Vinden Baracus, Face, Hannibal en Murdock er wat ze zoeken?

Klompsma, R. (2009). The A-team en MBTI, hand in hand! In: Usabilityweb magazine, nr. 7, 2009.

Overgenomen van de scheurkalender “MBA in 1 dag” (Ben Tiggelaar).

Geen reactie mogelijk.

Amara Partners

Amara Partners is een samenwerkingsverband van ruim 40 grafische bedrijven in Nederland, waarbij het geheel meer is dan de som der delen.

Amara Twitter

Partner Login