Het Boemetangeffect!!!

Het is beter te geven dan te ontvangen. Een oud gezegde dat vrijwel iedereen kent. In het dagelijks leven ontvangen we echter liever dan dat we geven. En in het bedrijfsleven is het al niet anders.

Toch ziet marketinggoeroe Seth Godin dat geven steeds belangrijker wordt. De opkomst van internet is een hoofdoorzaak van deze trend. Er zijn namelijk nog nooit zo veel mogelijkheden geweest om snel en goedkoop iets te delen met zo veel mensen. Dit biedt bedrijven nieuwe mogelijkheden om iets voor hun klanten te betekenen.

Er zijn tal van voorbeelden. Artiesten die hun muziek op het internet weggeven, nieuwssites die informatie kosteloos beschikbaar stellen of fotografen die hun foto’s delen.

Iets waardevols weggeven versterkt de klantenbinding, opent nieuwe deuren en kan dus zomaar harde euro’s opleveren. Wat je geeft, zul je terugontvangen.

Praktisch: Bedenk iets concreets, iets waardevols, dat jouw bedrijf gratis ter beschikking kan stellen via internet.

Godin, S. (2010). Linchpin. London: Piatkus.

Overgenomen van de scheurkalender “MBA in 1 dag” (Ben Tiggelaar).

Geen reactie mogelijk.

Amara Partners

Amara Partners is een samenwerkingsverband van ruim 40 grafische bedrijven in Nederland, waarbij het geheel meer is dan de som der delen.

Amara Twitter

Partner Login